2012. június 10., vasárnap

A Trip to the Quarter Inch World / Kirándulás a negyed inch-es világba


Four years ago I bought a Robin Betterley Miss Lydia Pickett’s bathroom kit, which looked awesome, but I felt myself unable to make it. Fellow miniaturists out there am I alone with this?

I rearranged my mini making material cupboard Wednesday  and I found the kit. I felt it’s time to put it together. I thought I won’t follow the instructions exactly, as I wanted to make something different. I basically put together the kit, painted it off white and went on with marbling. I voted to white marble with black, grey and bit of brown pattern. Doing good looking marbling in quarter inch scale is quite a challenge I can tell you.  I cut down the original taps before the painting and marbling and made new ones, which I think are more delicate and fit well.

I planned to make a tiny bathroom, not only the furnishing. The shell is cardboard, as if I decide to make a whole house in quarter inch scale I can fit the bathroom into the house pretty easily.  For the wallpapering I used the one provided with the kit, just used the border differently and made a door onto the wall (a fake one).  The flooring was made out of Fimo clay. I baked the Fimo sheets and cut it with an X-acto knife, then glued into place and finished as a real stone floor.

The ligthing is in the first stage: I made the tiny lamp and prepare the „channel” for the wiring, but I have to take some lessons in using leds, as the only acceptable method to put ligthing into a quarter inch room is led I think. (any other ideas are welcomed)

Finally I made the toilet paper rolls, dozens of perfume and shower gel bottles and towels.

To be honest it was less time consuming for me than put together a 1 inch scale room,  but being accurate and clean is far harder in quarter inch.







I hope you like the end result J

Have a nice week,

Orsi

***************

Négy évvel ezelőtt vettem Robin Betterley-től egy Miss Lydia Pickett Fürdőszobája szettet. Gyönyörű volt, de úgy éreztem képtelen vagyok összerakni.  Kedves miniatűrös társaim, egyedül vagyok ezzel?

Szerdán átrendeztem a miniatűr alapanyagos szekrényt, és megtaláltam a készletet. Úgy éreztem itt az idő az összerakáshoz.  Nem akartam mindenben követni az előírásokat, szerettem volna valami mást, különlegeset létrehozni.  Összeraktam a darabokat , cseppet kopottas piszkosfehérre festettem,  és a márványozással folytattam.  Fehér márványra szavaztam, fekete, szürke és némi barna mintával.  Negyed inches (1 : 48) méretarányban életszerű márványt festeni elég nagy kihívás, mondhatom.  Még a festés és márványozás előtt levágtam az eredeti csaptelepeket, és új, kecsesebb formájúakat készítettem, ami szerintem jobban illeszkedik az általam tervezett belsőhöz.

Úgy gondoltam ugyanis,  hogy egy teljes fürdőszobát készítek, nem csak a bútorokat állítom össze.  A szoba falai kartonból készültek, így ha úgy döntök, hogy egy teljes házat építek ebben a méretarányban, akkor a fürdőszoba egyszerűen beilleszthető lesz.

A tapétázáshoz a készlethez tartozó tapétát használtam, de a bordűrt eltérően használtam fel: nem a tapéta tetejére került lezárásként, hanem a két elülső falhoz határolónak, valamint hátul középre, így igzalmasabbá tette a szobát. Bordűr helyett nagyon vékonyra csiszolt falécet használtam verbénazöldre festve.  Készítettem egy ajtót is a falra (bár nem működő ajtó).  A padló Fimo-ból van, kiégettem a kinyújtott Fimo lapokat, feldaraboltam egy X-acto késsel, leragasztottam, és úgy fejeztem be, mint egy hagyományos kőpadlót (fugázással).

A világítás az első stádiumban van: megcsináltam az aprócska lámpát, kivágtam a vezeték helyét, de mielőtt hozzálátnék a vezetékezéshez, vennem kell néhány leckét a LED-ek használatából, mert szerintem az egyetlen elfogadható megoldás egy ilyen kicsi szoba megvilágítására a LED. (bármilyen más ötletet szívesen fogadok)

Végül elkészítettem a wc-papír gurikákat, több tucat parfümös-, és pipere üvegcsét, meg a törölközőket.

Őszintén szólva számomra kevesebb idő volt elkészíteni , mint egy egy inch-es (1 : 12) szobát, de pontosnak és tisztának (ragasztófolt mentesnek) maradni jóval nehezebb.

Remélem tetszik a végeredmény J

Szép hetet,

Orsi


2 megjegyzés:

  1. Just incredible, so eeny weeny tiny! Amazing job you did there, it looks fantastic.
    Huge mini hug,
    Peggy

    VálaszTörlés
  2. Ismét egy csoda! Nagyon tetszik, főleg a tapétázás!

    VálaszTörlés